سفیر ایران در فرانسه: حمله اسرائیل به تاسیسات هسته​ای ایران را باور نداریم/موضع سارکوزی سنجیده​​تر ش
 
sia30

 

دیپلماسی - سفیر ایران در فرانسه احتمال هرگونه کاهش یا توقف غنی​سازی اورانیوم از جانب ایران را رد کرد و گفت: حق ایران در غنی​سازی اورانیوم قابل مذاکره نیست.

علی آهنی سفیر تهران در فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ایران اصلا این موضوع که اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران را بمباران خواهد کرد را باور ندارد.
وی افزود: ما به حملات نظامی اصلا اعتقادی نداریم. مسلما ما برای هر سناریوی آمادگی دفاع از خود را داریم ولی فکر نمی کنیم که رژیم صهیونیستی در این مسیر حرکت کند زیرا بدترین عواقب غیر قابل پیش بینی را ، نه فقط برای این رژیم بلکه برای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.
اهم سخنان آهنی در ادامه به نقل از مهر می‌آید:
  • برنامه غنی سازی اورانیوم ایران منحصرا برای اهداف غیرنظامی است و ایران پیمان منع گسترش سلاح اتمی را بر خلاف آن چه قدرت های بزرگ می گویند، رعایت می کند. توجیهی برای این حملات وجود ندارد.
  • به رغم آن که تهران حاضر نیست فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف سازد، نسبت به از سرگیری مذاکرات با کشورهای 1+5 خوشبین است.
  • این مشکلات بایستی از طریق مذاکرات حل شود و اگر کشورهای بزرگ واقع بین باشند می توان به یک توافق دست یافت.
  • سایت پارچین قبلا دو مرتبه مورد بازدید بازرسان آژانس قرار گرفته و عدم فعالیت هسته ای در آن مورد تائید آنها بوده است اما تحت فشارهای آمریکا خواستار بازرسی های مجدد هستند.
  • ایران برای نشان دادن حسن نیت خود آماده است مجددا پس از توافق روی مدالیته مورد نظر، به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دهد که از پایگاه نظامی پارچین بازدید کنند.
  • حق ایران در غنی سازی اورانیوم قابل مذاکره نیست . در عین حال باید از طریق مذاکره مسائل را حل کرده و به تفاهم برسیم و بهتر است در خصوص نتیجه مذاکرات پیش داوری نکنیم.
  • تمام طرف های مذاکره می بایست در راهبرد مذاکراتی خود واقع بین بوده و از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران نگرانی نداشته باشند. آنها باید ایران را بعنوان کشوری مسئول و امضا کننده معاهده منع اشاعه هسته ای بپذیرند که بر حق خود برای استفاده از تکنولوژی هسته ای صلح آمیز تاکید داشته و غنی سازی اورانیوم را صرفا با اهداف غیر نظامی ادامه می دهد. این رویکرد می تواند به برون رفت از شرایط حاضر کمک کند.
  • ( با اشاره به مواضع نیکولا سارکوزی ) وی در موضع خود تغییراتی ایجاد کرده است.می توانم بگویم که موضع رئیس جمهور سارکوزی از زمان شروع دوره ریاست جمهوری اش ملایم تر شده است. او در قبال ایران واقع بین تر شده است. دلیل اصلی او هم این است که این مجازات ها با هدف جلوگیری از یک وضعیت فاجعه بار در منطقه و آرام کردن رژیم صهیونیستی علیه ایران اعمال می شوند البته ما نمی توانیم چنین استدلالی را بپذیریم اما او تصمیمات خود را بر اساس این ادله ها اتخاذ کرده است.
  • اگر شما به موضع گیری سارکوزی در ابتدا و انتهای دوره ریاست جمهوری اش نگاهی بیندازید می توانید مشاهده کنید که موضع او سنجیده تر شده است.
  •  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 14:55
chinoos

درباره وبلاگ


اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای سیاست و اجتماع و آدرس sia30.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 64
بازدید کل : 18950
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1